Ukrayna savaşının hayal kırıklığı Rus devlet televizyonuna yansıdı


Rusya’nın hafta sonu önemli bir Ukrayna kentinden geri çekilmesi, Moskova’nın savaşını tipik olarak parlak terimlerle ifade eden devlet tarafından yönetilen medya kuruluşlarından beklenmeyen bir kalabalığın tepkisine yol açtı.

Son haftalarda yaşanan bir dizi utanç verici askeri kayıp, Ukrayna’nın kazanımlarını Kremlin’in hala lehine bir şekilde göstermenin yollarını bulmaya çalışan önde gelen Rus haber ve siyasi talk show sunucuları için bir zorluk teşkil etti.

Savaş alanında yaşanan aksaklıklarla ilgili hayal kırıklığı, milliyetçi uzmanlar ve Kremlin yanlısı analistler tarafından yönetilen sosyal medya bloglarında uzun süredir dile getiriliyor ve hacim, Ukrayna’nın geçen ay kuzeydoğuda Kharkiv civarındaki karşı saldırısından sonra arttı. Ama şimdi devlet televizyonlarında ve devlet destekli gazetelerin sayfalarında sızıyor.

Devlet medyasından daha az uzlaştırıcı bir ton, Başkan Vladimir Putin’in yedek güçlerin kısmi seferberliği konusunda yaygın Rus hoşnutsuzluğuyla karşı karşıya kalması ve hükümet yetkililerinin Ukrayna bölgelerini ilhak etme planlarını açıklamaya çalışırken, aynı zamanda Kiev güçleri tarafından geri alınırken geliyor.

Washington merkezli Savaş Araştırmaları Enstitüsü bir raporda, “Kharkov (bölge) ve Lyman’daki Rus yenilgisi, Kremlin’in kısmi seferberliği etkili ve adil bir şekilde yürütmedeki başarısızlığıyla birleştiğinde, Rus bilgi alanını temelden değiştiriyor” dedi.

Pazar günü, Ukrayna’nın doğuda Rus birliklerinin önemli bir lojistik ve ulaşım merkezi olarak kullandığı bir şehir olan Lyman’ı geri almasından sonra, Putin’in medya müttefikleri incelikleri bir kenara koydu ve zafer uğruna daha sert önlemlerin gerekli olduğunu söyleyerek ordusunu daha doğrudan eleştirdi.

Devlet televizyonu Russia 1’de yayınlanan bir talk show programının sunucusu ve Kremlin’in en büyük amigo kızlarından biri olan Vladimir Solovyov, Pazar günü yayında, “Cumartesi günü olanlar Lyman – bu bizim için ciddi bir meydan okuma” dedi. “Bir araya getirmemiz, popüler olmayan ancak gerekli kararları almamız ve harekete geçmemiz gerekiyor.”

Ukrayna kuvvetleri, Moskova’nın Donetsk de dahil olmak üzere dört Ukrayna bölgesinin yasadışı ilhakını kutlamasından bir gün sonra Lyman’ı geri aldı ve bunların kabaca %40’ı -şimdi Lyman da dahil olmak üzere- Kiev’in kontrolü altında.

Hareket, Ukrayna birliklerinin potansiyel olarak Moskova’nın yasadışı bir şekilde kendisine ait olduğunu iddia ettiği topraklara daha fazla itilmesinin yolunu açıyor. Ukrayna kuvvetleri Pazartesi günü en az iki cephede karşı taarruzlarında daha fazla kazanım elde ederek Rusya’nın almak için hareket ettiği alanlarda ilerledi.

Kuzey Kafkasya’da bir Rus bölgesi olan Çeçenya’nın lideri, Lyman’daki geri çekilmeden bir generali sorumlu tuttu. Kremlin’in açık sözlü bir destekçisi olan Ramzan Kadırov, çevrimiçi bir gönderide, generalin yetersizliğinin “Genelkurmay’ın üst düzey liderleri tarafından örtbas edildiğini” söyledi ve “daha sert önlemler” alınması çağrısında bulundu.

Rusya’nın popüler Kremlin yanlısı tabloid gazetesi Komsomolskaya Pravda’da Lyman’ın geri çekilmesiyle ilgili bir hikaye, Rus ordusunun kasvetli bir resmini çizdi. Pazar günü yayınlanan haberde, Lyman’daki Rus kuvvetlerinin arz ve insan gücü kıtlığı, zayıf koordinasyon ve askeri yetkililer tarafından düzenlenen taktik hatalardan rahatsız olduğu belirtildi.

Lyman’dan Ukrayna ordusunun görüş alanında olan stratejik açıdan önemli bir başka şehir olan Kreminna’ya çekilen grubun bir parçası olan ve hikayede alıntılanan isimsiz bir askere göre “Her zaman olduğu gibi”. “Farklı birimler arasında etkin bir iletişim yok.”

Sosyal medya uygulaması Telegram’da yayın yapan, devlet medyası için çalışan Rus savaş muhabirleri de geri çekilme raporlarıyla çalkalandı ve bazıları Ukrayna’nın Kreminna’ya daha fazla baskı yapmasıyla ilgili endişelerini dile getirdi.

“Ukrayna Silahlı Kuvvetleri’nin iki gün içinde savunmamızı Luhansk yönünde 30 kilometre ittiği ortaya çıktı … Yani (Rus kuvvetlerinin) Kreminna’nın yanına yerleşmesine bile izin vermiyorlar. Rusya 1 savaş muhabiri Alexander Sladkov, şu anda yaklaşık 940.000 takipçisi olan Telegram kanalına yazdı.

Devlet Rusya 1 TV kanalında Pazar günü yayınlanan popüler haber ve siyasi tartışma programları, Lyman’ın kaybını “zor bir durum” olarak nitelendirdi.

Pazar günü, devlet medyası tarafından alıntılanan askerler, durumun en azından kısmen Putin’inkiyle örtüşen analizler verdiler: İttifak üyelerinin Ukrayna’ya silah ve hatta savaşçı sağladığını söyleyerek Rus ordusunun zorluklarını NATO’ya yüklediler.

Donetsk bölgesinde bir Rusya 1 muhabirine konuşan bir asker, “Bu bir oyun değil, uzun zamandır bir oyun değil” dedi. Bu, NATO ordusunun özenli ve açık bir saldırısıdır” dedi.

Asker, iddiasını desteklemek için Rus ordusu tarafından ele geçirilen iletişimin Rumence ve Lehçe konuşan insanları içerdiğini iddia etti; kendisinin veya diğer askerlerin bu dillerden herhangi birini nasıl tanıyabildiğini açıklamadı.

Medya kişilikleri de Putin’in öne sürdüğü argümanı tekrarladı.

Prime-time şov sunucusu Solovyov Pazar günkü programında Moskova’nın “Ukrayna ile ilgilenmiyor – bunu geçtik. Askeri sanayi kompleksinin gücüyle birlikte tüm NATO bloğuyla uğraşıyoruz.”

Yakın zamanda savaş alanından “iyi haber beklememek” konusunda uyardı. Solovyov, “Kişinin uzun bir iradeye ve stratejik sabra sahip olması gerekir” dedi.


Kaynak : https://abcnews.go.com/International/wireStory/frustration-ukraine-war-spills-russian-state-tv-90938165″>Source link

Yorum yapın

SMM Panel PDF Kitap indir